tirsdag 4. september 2012

På 3 uker..

... har jeg gått ned:
4,3kg og 6cm rundt midjen...

Jeg har ikke trent på en uke, men prøver å ha en litt bedre hverdagsaktivitet med masse avtaler og ting å gjøre i hjemmet.
I tillegg har jeg vært veldig skjerpet på maten og hva jeg putter i meg.
Altså, grunnen til at det ikke har vært noe trening (for ja, det er alltid en grunn, hehe) er fordi både jeg og Andreas har vært syke.
I tillegg så har mye annet endret seg også så dagene er litt annerledes.. men det orker jeg ikke skrive om nå :)

Og nå når jeg ser at jeg KAN faktisk gå ned i vekt med å spise nesten det jeg vil, men i riktige mengder og til riktige tidspunkt, så føler jeg meg mer motivert.. Og ikke bare for å gå ned i vekt, bli slankere osv.. men motivert til å ha en sunn livsstil. Være frisk. 

Jeg har tenkt mye på dette med mat i det siste.
Sammenligner ofte med hvordan jeg var før.. Spesielt når jeg bodde i Oslo!
Da kunne jeg, etter skolen, dra på butikken og kjøpe meg:

- ingredienser til pasta og kjøttdeig
- cola
- en pose ostepop
- en plate med melkesjokolade
.. og alt ble spist på en dag.. TENK DET!
Hadde jeg skulle gjort det i dag, ville jeg fått skikkelig magetrøbbel og VONDT!
Og ja, jeg kunne ha i meg en hel gryte med kjøttdeig og pasta.. En halv pakke med penne og en hel pakke kjøttdeig. 

Når jeg spiste taco til middag, kunne jeg slenge inn 3 wraps.. LETT! Og i tillegg få lyst på noe annet etterpå.

Jeg hadde ikke kontroll på måltidene mine. Brydde meg rett og slett ikke om det for når jeg så meg i speilet så var jeg ikke overvektig.. men akk, det var jeg!
Jeg spiste sjeldent, men når jeg først spiste så spiste jeg veldig masse.. 

Jeg har/hadde en spiseforstyrrelse.. som jeg nå jobber mot å overvinne :)

Tatt i Riga i sommer :)

1 kommentar:

  1. Æ synes at du e råtøff som står fram med et tabubelagt tema..æ e sikker på at mang kjenne sæ igjen..og det kan vær godt å hør at andre er så ærlig. Mamman din e stolt av pia si..og æ HEIE på dæ i kampen mot kiloene og aller viktigst mot en bedre livsstil <3

    SvarSlett